Gimp: Huden

Det här är klart det lättaste inom redigeringen, tycker jag. Jag ska göra så att min hy blir slätare och lite solbränd.
Börjar med den här bilden.
STEG 1. Klicka på handen som jag har ringat in. Ändra opaciteten till 10.0. Skalan bestämmer du själv, jag kör med tio. Flödet ska stå på 50.0, det brukar stå på det från början.
STEG 2. Börja dra penseln över huden. Ju mer du drar, desto slätare blir huden. Se bara till att det inte ser för fejkigt ut.
STEG 3. Solbränd hy. Klicka på penseln, välj överlagring, opacitet 30.0. Färg väljer du själv, beroende på vilken ton du vill ha på huden. Först målade jag på med mörk orange, och sedan med mörkbrun. Storleken på penseln väljer du själv.
KLART!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0