Gimp: Ögonfransar

Nu börjar jag med den här bilden. Läs noga steg 1, du kan inte hoppa över den
STEG 1. Ladda ner ögonfransar här: http://browse.deviantart.com/?qh=&section=&q=gimp+brushes#/d11tp3s . Klicka på download file. Kopiera mappen som då heter Eyelashes, gå in på dator - klicka på HDD/Lokal disk (C:) (eller liknande) - Sedan trycker du på program - sedan letar du upp gimp och klickar på det - sedan på share - sedan på gimp - sedan på 2.4 (eller vad det står för dig) - sedan på brushes. - klistra in mappen där.
Sätt nu på gimp, eller starta om det om du redan hade det uppe.
STEG 2. Lägg på lite eyeliner på "insidan av ögonlocken". Använd svart färg, läget överlagring (om ni inte vet vart ni hittar detta så får ni kolla i föregående inlägg) och penseln Cirkle fuzzy (19). Storleken på penseln får du välja själv beroende på vad du har för storlek på din bild. Det kommer se lite konstigt ut nu men det blir bra sen

STEG 3. Lägg på ett nytt lager. Du klickar på det lilla pappersarket som jag har ringat in. Då öppnas en ruta, och ändra ingenting förutom så att det står på transparens.

STEG 4. Välj vilka fejkögonfransar du ska ta och ta en lämplig storlek. Nu ska läget inte vara på överlagring, utan på normal. Lägg ut fransarna mitt i alltihop.
STEG 5. Vrid ögonfransarna. Har ringat in knappen du ska klicka på i rött. Sen vrider du (genom att dra i den där saken som det jag har ritat en pil till) lite tills det blir en bra vinkel.
STEG 6. Flytta nu ögonfransarna. Klicka på knappen som jag har ringat in, sen kan du bara dra ögonfransarna dit du vill ha dom. Om du behöver vrida dom mer är det bara att göra det!
STEG 7. Lägg på undre ögonfransar. Då gör du exakt samma sak som du gjorde med dom övre ögonfransarna.
1. Lägg på ett nytt lager. Det ska vara transparens på det också. 2. Välj vilka undre ögonfransar du ska ha. Sätt ut ögonfransarna mitt i allt. 3. Vrid dom. 4. Flytta dom. KLART! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0